In 2020 kon het bestuur maar 4 keer vergaderen door de Corona maatregelen.

Jan Willem Dekker, Lysanne Wesselink en Hilbert Wieringa willen extra festiviteiten organiseren tijdens de feestweek. Freddy Doedens draagt het saldo van de stichting Jonkers Toene over aan de Dorpsraad.

Er worden verzoeken om subsidie ingediend voor onze arboretum plannen. De gemeente heeft schriftelijk haar medewerking toegezegd aan onze arboretum plannen.

In verband met corona wordt de feestweek uitgesteld tot volgend jaar. Door Bureau Hospes werd een Landschapsplan gemaakt voor het dorp Blijham. Bij het Bedrijvencentrum wordt een AED geplaatst. De plannen voor een zonnepark aan de Tweekarspelenweg lijken gerealiseerd te worden. Als tegenprestatie krijgt het dorp een deel van de winst.

De contributie kan op vrijwillige basis worden overgemaakt. De paaltjes langs de wandelroute zijn opnieuw geverfd in een meer opvallende kleur. De dorpsraad heeft de openbare ruimte weer geschouwd.

Wiecher Huisman Tuinontwerp zal inrichtingsplannen maken voor het Boomgaard Arboretum en het Palajos Arboretum.